Christian Eckart

Eckart, Christian; Avgikos, Jan. Christian Eckart. Meymac, France: Centre d'art contemporain, Abbaye Saint-André, 1993.

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Abstract (English)

With reference to Barnett Newman's concept of "the natural desire for the exalted", Avgikos discusses the embodiment of the spiritual sublime in Eckart's paintings and proposes that the work confirms the persistence of allegories of desire and sexuality which underlie both "high art" and mass media imagery. Biographical notes. 73 bibl. ref.

Résumé

Faisant référence aux idées de Barnett Newman concernant notre rapport à "l'émotion absolue", Avgikos considère l'exploration du "sublime spirituel" dans l'oeuvre d'Eckart et voit dans sa peinture une confirmation de la persistance des allégories du désir et de la sexualité qui sous-tendent la tradition de l'art et l'imagerie mass-médiatique. Notice biographique. 73 réf. bibl.

Types: Catalogues > Exhibition catalogues
All Contributors: Eckart, Christian (Artist); Eckart, Christian (Author); Avgikos, Jan (Author)
Dossier: 420 - ECKART, CHRISTIAN
Collation: 46 p. : 21 ill. en coul. ; 28 x 21 cm
Language of Publication: French; English
Publishers: Meymac, France: Centre d'art contemporain, Abbaye Saint-André
Artists: Eckart, Christian; Newman, Barnett
Event Statement: Dates d'exposition: 20 fév. - 18 avril 1993, Centre d'art contemporain, Abbaye Saint-André (Meymac).
Keywords: POSTMODERNISME; POSTMODERNISM; MODERNISME; MODERNISM; CORPS; SPIRITUALITÉ; SPIRITUALITY; DÉSIR; DESIRE; BODY; SUBLIME; MONOCHROMIE; MONOCHROME
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 03 Aug 1994
Last Modified: 25 Oct 2012 13:43
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/7113
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