Les documents de la chambre des cultures

Bénichou, Anne and Thibault, Annie. Les documents de la chambre des cultures. Hull, Qc: Axe Néo-7, 2002.

On-site consultation

Abstract (English)

Addressing the question of the document in the visual arts, Bénichou explores Thibault’s multidisciplinary practice (drawing, photography, installation, video), which blends artistic creation with experimental science. The author analyzes the artist’s career since 1995 and shows how she uses scientific documentation in projects that combine biology, fiction and ancient and modern scientific imagery. Texts in English and French. Biographical notes on artist and author. 11 bibl. ref.

Résumé

S’intéressant à la question du document dans les arts visuels, Bénichou explore la pratique pluridisciplinaire de Thibault (dessin, photographie, installation, vidéo) qui combine la création artistique à la science expérimentale. L’auteure analyse le parcours de l’artiste depuis 1995 et souligne comment elle utilise le document scientifique dans ses projets où se croisent théorie biologique, fiction et imagerie scientifique ancienne et contemporaine. Textes en français et en anglais. Notices biographiques de l'artiste et de l'auteure. 11 réf. bibl.

Types: Monographs
All Contributors: Bénichou, Anne (Author); Thibault, Annie (Artist); Thibault, Annie (Author); Reid, Mado (Translator)
Dossier: 410 - THIBAULT, ANNIE
Collation: 64 p. : 34 ill. (10 en coul.) ; 24 x 19 cm
ISBN: 2922794075
Language of Publication: French; English
Publishers: Hull, Qc: Axe Néo-7
Artists: Thibault, Annie
Keywords: APPROPRIATION; RAPPORT ART-SCIENCE; ART AND SCIENCE; BIOLOGIE; BIOLOGY; INSTALLATION; DOCUMENTATION; DESSIN; DRAWING; VIDÉO; VIDEO; SCIENCE FICTION; REPRÉSENTATION DU MONDE; REPRESENTATION OF THE WORLD; NATURE; LABORATOIRE; LABORATORY; CABINET; VERRE; GLASS; RÉALITÉ; FICTION; REALITY; MATÉRIAU; MATERIALS; COLLECTION; SPORES
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 14 Jan 2004
Last Modified: 13 Apr 2012 21:53
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/15976
Edit this item (login required):
View Item