Madelon Hooykaas, Elsa Stansfield : Time Machine : The Personal Observatory

Gingras, Nicole. Madelon Hooykaas, Elsa Stansfield : Time Machine : The Personal Observatory. Montréal, Qc: Christine Ross, 1996.

On-site consultation

Abstract (English)

Curator Ross shows that the true focus of Hooykaas-Stansfield's site-specific work is museological visuality. Evoking the notions of identity, invisibility, iconicity, and the passage of time that pervade the Dutch duo's work since 1972, Gingras elaborates on the complexities of a body of work that considers memory as a medium. Biographical notes. 45 bibl. ref.

Résumé

La commissaire Ross montre que l'objet véritable de l'oeuvre in situ d'Hooykaas-Stansfield est le regard muséologique lui-même. Évoquant les notions d'identité, d'invisibilité, d'iconicité, de passage du temps qui sont à la base du travail du duo néerlandais depuis 1972, Gingras approfondit la complexité du propos d'une oeuvre qui a la mémoire comme médium. Notice biographique. 45 réf. bibl.

Types: Catalogues > Exhibition catalogues
All Contributors: Gingras, Nicole (Author); Ross, Christine (Curator); Ross, Christine (Prefacer)
Dossier: 440 - HOOYKAAS/STANSFIELD
Collation: 24 p. : 15 ill. ; 22 x 28 cm
ISBN: 2980524301
Language of Publication: French; English
Publishers: Montréal, Qc: Christine Ross
Artists: Hooykaas, Madelon; Stansfield, Elsa
Critics / Curators / Historians: Ross, Christine
Event Statement: Dates d'exposition: 8 nov. - 15 déc. 1996, Musée Redpath, McGill University (Montréal).
Keywords: MUSÉE; MUSEUM; MÉMOIRE; MEMORY; TEMPS; TIME
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 04 Dec 1996
Last Modified: 13 Apr 2012 16:53
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/10543
Edit this item (login required):
View Item