Keith Piper, Ramona Ramlochand : The Night Has a Thousand EyesTools Fortin, Sylvie; Bailey, Cameron. Keith Piper, Ramona Ramlochand : The Night Has a Thousand Eyes. Ottawa, Ont.: La Galerie d'art d'Ottawa/The Ottawa Art Gallery, 2000.
Abstract (English)Fortin highlights Foucault’s notion of heterotopia in her descriptive analysis of Piper’s and Ramlochand’s collaborative installation incorporating sound, two-way mirrors, architecture and surveillance technology. Differences between illusory and real space are discussed in relation to issues of the body, identity, race and the politics of location. Bailey’s interpretation of the exhibition centres on issues of surveillance and the gaze. Concepts of travel and migration are discussed in relation to postcolonialism. Numerous references are made to J. Bentham’s “panopticon.” Biographical notes. 80 bibl. ref. RésuméRéférant à la notion d’hétérotopie chez Foucault, Fortin analyse et décrit l’installation réalisée en collaboration par Piper et Ramlochand, qui incorpore son, miroirs sans tain et technologie de surveillance. L’auteure aborde les différences entre l’espace illusoire et l’espace réel, en relation avec les questions du corps, de l’identité, de la race et de la politique du lieu. L’interprétation de l’exposition par Bailey se concentre sur les questions de la surveillance et du regard. Les concepts du voyage et de la migration sont analysés en rapport avec le postcolonialisme, avec plusieurs références au «panopticon» de J. Bentham. Notice biographique. 80 réf. bibl.
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