Nadine Norman : Call GirlTools Comment, Bernard; Bédard, Catherine; Giraudeau, Nathalie. Nadine Norman : Call Girl. Paris, France: Services culturels de l'Ambassade du Canada, Paris, 2000.
Abstract (English)This publication documents Norman’s installation at the Canadian Cultural Centre (Paris), in which the artist hired actresses to perform as Call Girls in the art gallery. Comment’s essay on the artist’s ten-week long performative installation focuses on the theme of seduction. He suggests Norman’s appropriation of phone sex is an intervention that critiques stereotypical representations of feminine sexuality/desire. Numerous references are made to the Homeric myth of Ulysses. Bédard’s interpretation of the piece centres on the significance of the exchange between Call Girl and viewer/participant. Includes a brief text by Giraudeau on Norman’s index.html installation (based on the myth of Penelope). Texts in French and English. Brief biographical notes on the artist and Comment. 4 bibl. ref. RésuméCette publication documente l’installation de Norman au Centre culturel canadien à Paris, pour laquelle l’artiste a engagé des comédiennes afin de jouer le rôle de «Call Girls» dans la galerie d’art. L’essai de Comment sur l’installation performative d’une durée de dix semaines se concentre sur le thème de la séduction tout en se référant au mythe homérique d’Ulysse. Il suggère que l’appropriation par Norman des appels érotiques est une stratégie interventionniste servant à critiquer les représentations stéréotypées de la sexualité et du désir féminins. Pour sa part, Bédard interprète la signification de l’échange entre la «Call Girl» et le regardeur/participant. Comprend un court texte de Giraudeau sur l’installation index.html de Norman, fondée sur le mythe de Pénélope. Textes en français et en anglais. Brèves notices biographiques de l’artiste et de Comment. 4 réf. bibl.
Edit this item (login required): |