Code d'éthique de l'estampe originale = Code of Ethics for Original Printmaking

Malenfant, Nicole and Ste-Marie, Richard. Code d'éthique de l'estampe originale = Code of Ethics for Original Printmaking. 2e ed. Montréal, Qc: Conseil Québécois de l'Estampe, 2000.

On-site consultation

Abstract (English)

Malenfant and Ste-Marie introduce this revised version of the Code of Ethics, which takes into account the greater use of new technologies since the first edition was released in 1982, as well as the conclusions of a colloquium held in 1996 entitled “Issues in Printmaking at the Dawn of the 21st Century.” This reference book covers all areas of printmaking, including questions of originality, editions and types of proofs. It also aims at clarifying printmaking vocabulary as it pertains to specific techniques, and defines numbering and identification codes. Includes an appendix with information on copigraphy, offset and digital printmaking; a historical survey of the Loto-Québec print collection; a documentation form; and a synoptic table. Text in French and English. Bibliography 2 p.

Résumé

Malenfant et Ste-Marie présentent cette version révisée du code d’éthique, qui soutient la reconnaissance de l’estampe comme œuvre d’art authentique. Le texte tient compte des innovations entraînées par l’utilisation accrue, depuis 1982 (date de la première édition), des nouvelles technologies, autant que des résultats du colloque intitulé «Les enjeux de l’estampe à l’aube du XXIe siècle» (1996). Servant d’ouvrage de référence pour tous les aspects de la discipline (en particulier le caractère d’originalité, l’édition, le tirage et les types d’épreuves), il démystifie le vocabulaire spécialisé relatif aux nombreuses approches techniques et définit les codes de numérotation et d’identification. Inclut, en annexe : de l’information sur la copigraphie, l’offset d’art et l’estampe numérique; un historique de la collection Loto-Québec; une fiche d’identification; un tableau synoptique. Texte en français et en anglais. Bibliographie 2 p.

Types: Professional literature
All Contributors: Malenfant, Nicole (Author); Ste-Marie, Richard (Author)
Dossier: 390 - ARPRIM REGROUPEMENT POUR LA PROMOTION DE L'ART IMPRIMÉ (Montréal, Qc)
Collation: 166 p. : 16 ill. coul. ; 23 x 16 cm
ISBN: 2922018059
Language of Publication: French; English
Publishers: Montréal, Qc: Conseil Québécois de l'Estampe
Art Organizations: Arprim Regroupement Pour La Promotion De L'art Imprimé (Montréal, Qc)
Keywords: PRINTMAKING; ESTAMPE; ETHICS; ÉTHIQUE; REPRODUCTION; ORIGINAL PRINT; ESTAMPE ORIGINALE; ART MARKET; MARCHÉ DE L'ART
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 11 Apr 2002
Last Modified: 13 Apr 2012 17:17
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/14341
Edit this item (login required):
View Item