Massimo Guerrera : DarboralTools Ninacs, Anne-Marie. Massimo Guerrera : Darboral. Québec, Qc: Musée du Québec, 2002.
Abstract (English)Highlighting the poetic, physical and corporeal metaphors in Guerrera’s works, Ninacs delineates the founding idea of his practice, namely, the conception of the human being as a “constantly reconfigured agglomeration.” The author analyzes Guerrera’s production since 1990 and elaborates on the concepts of “self” and “us” and on the theme of feeding in the artist’s relational installations/performances. Texts in English and French; list of works. Bio-bibliography 5 p., 8 bibl. ref. RésuméTout en relevant les métaphores poétiques, plastiques et corporelles des œuvres de Guerrera, Ninacs expose l'idée fondatrice de son travail, soit la conception de l’être humain comme un « agglomérat en constante reconfiguration ». L'auteure analyse la production de l’artiste depuis 1990 et s’intéresse notamment aux notions du « moi » et du « nous » ainsi qu’au thème de l’alimentation dans les installations performatives et relationnelles de l'artiste. Texte en français et en anglais. Liste des œuvres ; biobibliographie 5 p. ; 8 réf. bibl. Edit this item (login required): |