Ken LumTools Bédard, Catherine; Lum, Ken. Ken Lum. Paris, France: Centre culturel canadien, 2002.
Abstract (English)Bédard is intrigued by the details of the text and image layout of Lum’s works, which draw heavily on the language of advertising (signs, lettering, etc.). Comparing the artist’s recent work (2000-2002) to his previous pieces, the author reveals the importance of the artist’s choice of words and their impact on the viewer. List of works; biographical note. Texts in English and French, with French translation of the texts incorporated into the works. 5 bibl. ref. RésuméBédard s’intéresse au détail de la mise en image et en mots dans les œuvres de Lum, qui sont fortement inspirées par le langage publicitaire (enseignes, lettrages, etc.). Comparant le travail récent de l’artiste (2000-2002) à sa production antérieure, l'auteure met en évidence l’importance du choix des mots et leur impact sur le spectateur. Liste des œuvres ; notice biographique. Textes en français et en anglais avec traduction française des textes contenus dans les œuvres. 5 réf. bibl. Edit this item (login required): |