Guerrilla Girls : Troubler le repos = Disturbing the PeaceTools Boucher, Mélanie and Guerrilla Girls. Guerrilla Girls : Troubler le repos = Disturbing the Peace. Montréal, Qc: Galerie de l'UQAM, 2010.
Official URL: http://galerie.uqam.ca/en/publications-2010/66-gue...
Abstract (English)"This bilingual monographic publication presents the Guerrilla Girls retrospective exhibition shown at the Galerie de l’UQAM in December 2009 as part of the Commemorative Events on the 20th anniversary of the École Polytechnique de Montréal massacre. On that day, a man who claimed to be fighting feminism opened fire on twenty-eight people, killing fourteen women. In conjunction with the Commemorative Events, the Guerrilla Girls have created Troubler le repos / Disturbing the Peace, a new poster on the theme of violence against women and misogyny in society. The catalogue shows in colourful pages that new poster commissioned for the Event and more than twenty virulent posters realized since the mid eighties by the collective. This book is the fourth in a series of small, affordable publications produced by the Galerie de l’UQAM. " -- Publisher's website. Résumé« Cette publication monographique bilingue porte sur les Guerrilla Girls et fait suite à l’exposition rétrospective tenue à la Galerie de l’UQAM en décembre 2009 à l’occasion de la commémoration du drame survenu le 6 décembre 1989, à l’École Polytechnique de Montréal. Ce jour-là, un homme ouvrit le feu sur vingt-huit personnes et abattit quatorze femmes. Il dit avoir agi pour combattre le féminisme. Dans le cadre des Événements commémoratifs du 20e anniversaire de la tuerie de l’École Polytechnique, les Guerrilla Girls ont accepté de concevoir Troubler le repos / Disturbing the Peace, une œuvre sur le thème de la violence contre les femmes et la misogynie dans la société. La publication présente cette nouvelle affiche en couleur et le contenu virulent d’une vingtaine d’affiches réalisées par le collectif depuis le milieu des années 1980. » -- Site web de l'éditeur.
Edit this item (login required): |