Lecture-performance : Mode d'emploi = Lecture-Performance : Guidelines

Six Formats. Lecture-performance : Mode d'emploi = Lecture-Performance : Guidelines. Montréal, Qc: Six Formats, 2017.

On-site consultation

Abstract (English)

"Considering ‘a format as a form of knowledge’ and ‘a collection as a participant’, the working group aims at 1/ exploring how knowledge can become performative or not; 2/ identifying how zones of movements and the creation of relationships may be located; 3/ unfolding and summing up the process of the week through a Lecture-performance; and 4/ challenging the relationships between orality and materiality, articulation and transportation through different modes of communication." -- Site d'Artexte.

Résumé

"En considérant «le format comme forme de connaissance » et « la collection comme participant», le groupe de travail a pour ambition 1/ d’explorer comment la connaissance peut devenir performative (ou pas), 2/ d’identifier et situer des zones de mouvements et les mises en relation possibles, 3/ de préciser et déployer le processus traversé au sein d’une Lecture-performance, et 4/ de jouer des relations entre oralité et matérialité, entre articulation et circulation à travers plusieurs modes de communication." -- Artexte's website.

Types: Work of art ; Guides and Manuals
All Contributors: Six Formats
Dossier: 800 - LECTURE-PERFORMANCE
Collation: [4] p., 2 f. ; 28 cm + 1 boîte à index cartonnée (12 x 17 x 6 cm) + [100] fiches (10 x 15 cm)
Language of Publication: English; French
Publishers: Montréal, Qc: Six Formats
Artists: Six Formats (Collectif)
Event Title: Six Formats : Lecture-Performance
Type: Presentation
Location: Artexte (Montréal, Qc)
Dates: 28 jan. 2017
Keywords: LECTURE; PARTICIPATION DU SPECTATEUR; PERFORMANCE; TEXTE; GUIDE; READING; VIEWER PARTICIPATION; TEXTUALITY
Copyright Statement: Six Formats
Related URLs:
Notes:

Projet réalisé lors d'une résidence de recherche chez Artexte du 23 au 28 janvier 2017.
Comprend un mode d'emploi pour la soumission de documents au dossier Lecture-Performance.
Les utilisateurs sont invités à contribuer en utilisant les fiches blanches contenues dans la boîte.
Project created during a research residency at Artexte from Jan. 23 to Jan. 28 2017.
Includes guidelines for the submission of documents to the Lecture-Performance folder.
Viewers are invited to contribute by writing on the blank cards inside the box.

Deposited by: Artexte Catalogueur
Date Deposited: 18 May 2017 22:37
Last Modified: 07 Oct 2017 13:57
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/28085
Edit this item (login required):
View Item