Je crois le vent les a ôtés

Rehm, Jean-Pierre and Thériault, Michèle. Je crois le vent les a ôtés. Paris, France: Centre d'Art d'Herblay, 1994.

On-site consultation

Abstract (English)

With reference to melancholy and "finition", Rehm perceives an attempt to resist closure and facile metaphor in works by Stephen Andrews, Regan Morris, and Robert Windrum which deal with AIDS and death. While examining the significance of the fragment, skin and surface, Thériault recognizes themes of borders and crossing thresholds.

Résumé

Faisant référence à la mélancolie et à la notion de "finition", Rehm perçoit une tentative de résistance aux limitations et aux métaphores faciles dans le travail de Stephen Andrews, Regan Morris et Robert Windrum qui traite du sida et de la mort. Considérant la signification du fragment et d'une "surface-peau", Thériault identifie les thèmes de la frontière et du passage.

Types: Catalogues > Exhibition catalogues
All Contributors: Rehm, Jean-Pierre (Author); Thériault, Michèle (Author)
Dossier: 381 - FRANCE - GALERIE D'ART CONTEMPORAIN DU CENTRE SAINT-VINCENT (Herblay)
Collation: [48] p. : 24 ill. (16 en coul.) ; 24 x 16 cm. - (Les Cahiers des regards)
ISBN: 09907823
Language of Publication: French; English
Publishers: Paris, France: Centre d'Art d'Herblay
Artists: Andrews, Stephen; Morris, Regan; Windrum, Robert
Critics / Curators / Historians: Bédard, Catherine; Reinaudo, Alain
Art Organizations: France - Galerie D'art Contemporain Du Centre Saint-Vincent (Herblay)
Event Statement: Dates d'exposition: 10 mai - 5 juin 1994, Centre d'Art d'Herblay ; 22 juin - 14 oct. 1994, Services culturels de l'Ambassade du Canada (Paris).
Keywords: MORT; DEATH; AIDS; SURFACE; SIDA; MÉTAPHORE; METAPHOR; DEUIL; MOURNING; FRAGMENT; PEAU; SKIN; TATOUAGE; TATTOO
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 27 Jul 1994
Last Modified: 13 Apr 2012 15:30
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/7103
Edit this item (login required):
View Item