Ken LumTools Blanchette, Manon. Ken Lum. Montréal, Qc: Musée d'art contemporain de Montréal, 1988.
Abstract (English)Lum's production (comprising logos, photographic installation, furniture, sculptures and "language paintings") is so polyvalent as to challenge the myth of the virtuoso artist. Moreover the curator demonstrates the critical function actively set forth by the work which she assimilates to conceptual art. According to her, the strategies developed by Lum are related to the process of producing sculpture and constitute a premonition of an imminent comeback of this discipline. Biographical notes. Bibl. 2 p. RésuméLa production de Lum (comprenant logotypes, installations photographiques, sculptures avec meubles et "peintures du langage") affiche une polyvalence qui désamorce le mythe de l'artiste virtuose. La conservatrice démontre d'ailleurs combien la fonction critique est active dans ces oeuvres qu'elle assimile à l'art conceptuel. Les stratégies déployées par Lum relèveraient selon elle du processus de fabrication de la sculpture et seraient prémonitoires d'un imminent retour en force de cette discipline. Notice biographique. Bibl. 2 p.
Edit this item (login required): |