Browse by KeywordNumber of items: 24.
Thom, Ian M..
Bearing Witness.
Vancouver, BC: Vancouver Art Gallery, 2011.
|
DOSSIER: 353 - VANCOUVER ART GALLERY (Vancouver)
|
Anon.
20e Festival international du film sur l'art : Répertoire.
Montréal, Qc: Festival international du film sur l'art, 2002.
|
DOSSIER: 500 - FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM SUR L'ART, FIFA (Montréal, Qc)
|
Mosquera, Gerardo; Canclini, Néstor García; Giunta, Andrea; Herkenhoff, Paulo; Lauer, Mirko; Escobar, Ticio; Bocquet, Pierre E.; Richard, Nelly; Camnitzer, Luis; Ybarra-Frausto, Tomás; Gómez-Peña, Guillermo; Yúdice, George; Ponce de León, Carolina; Ramírez, Mari Carmen; Amor, Mónica; Olalquiaga, Celeste; Linari, Gabriel Peluffo; Buntinx, Gustavo.
Beyond the Fantastic : Contemporary Art Criticism From Latin America.
London, England: Institute of International Visual Arts (inIVA); Cambridge, MA: s.n., 1996.
|
DOSSIER: 600 - AMÉRIQUE LATINE / LATIN AMERICA
|
Bernadac, Marie-Laure; Marcadé, Bernard; Acker, Kathy; McEvilley, Thomas; Lebel, Jean-Jacques; Ramirez, Julio Antonio; Taylor, Michael; Wilson, Sarah; Warner, Marina; Krauss, Rosalind; Hollier, Denis; Storr, Robert; Lascault, Gilbert; de Duve, Thierry; Pabst, Angelica; Curiger, Bice.
Féminin/masculin : Le sexe de l'art.
Paris, France: Centre Georges Pompidou; s.l.: Gallimard/Electa, 1995.
|
DOSSIER: 381 - FRANCE - CENTRE GEORGES POMPIDOU (Paris)
|
Domecq, Jean-Philippe.
Artistes sans art?
Paris, France: Éditions Esprit, 1994.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
Altshuler, Bruce.
The Avant-Garde in Exhibition : New Art in the 20th Century.
New York, NY: Harry N. Abrams, 1994.
|
DOSSIER: 700 - AVANT-GARDE
|
Grande, John K..
Balance : Art and Nature.
Montréal, Qc: Black Rose Books, 1994.
|
DOSSIER: 480 - GRANDE, JOHN K.
|
Damisch, Hubert.
The Origin of Perspective.
Cambridge, MA: MIT Press, 1994.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
West, Cornel; Berland, Jody; Brown, Lachlan; Thomas, Chantal; Kelley, Paul; Yau, John; Weiss, Allan S.; Lord, Susan; Setzer, Katherine Adrienne; Cubitt, Sean.
"Public."
Public: 10.
(1994).
|
|
Drucker, Johanna.
Theorizing Modernism : Visual Art and the Critical Tradition.
New York, NY: Columbia University Press, 1994.
|
DOSSIER: 700 - MODERNISME ET POSTMODERNISME / MODERNISM AND POSTMODERNISM
|
Daughterty, Sue.
University of Guelph, Department of Fine Art, Print Study Collection : A Selected Exhibition from the Collection.
Guelph, Ont.: Macdonald Stewart Art Centre, 1994.
|
DOSSIER: 351 - MacDONALD STEWART ART CENTRE (Guelph)
|
Dagognet, François.
In Favour of Today's Art : From the Object of Art to the Art of the Object.
Paris, France: Dis Voir, 1993.
|
DOSSIER: 800 - DESIGN
|
Tosatto, Guy; Lebovici, Élisabeth; Criqui, Jean-Pierre; Restany, Pierre.
L'ivresse du réel : L'objet dans l'art du XXe siècle.
Nîmes, France: Carré d'Art, Musée d'Art Contemporain de Nîmes; Paris, France: s.n., 1993.
|
DOSSIER: 381 - FRANCE - CARRÉ D'ART - MUSÉE D'ART CONTEMPORAIN (Nîmes)
|
Barou, Jean-Pierre.
L'oeil pense : Essai sur les arts primitifs contemporains.
Paris, France: Éditions Balland, 1993.
|
DOSSIER: 700 - ART PRIMITIF / PRIMITIVE ART
|
Schodek, Daniel L..
Structure in Sculpture.
Cambridge, MA: MIT Press, 1993.
|
DOSSIER: 800 - SCULPTURE
|
Dagognet, François.
Pour l'art d'aujourd'hui : De l'objet de l'art à l'art de l'objet.
Paris, France: Dis Voir, 1992.
|
DOSSIER: 800 - DESIGN
|
Ottinger, Didier; Surya, Michel; Matossian, Chaké; Dobbels, Daniel; Alberola, Jean-Michel; Henric, Jaques; Beaudry, Jean-Louis; Marcadé, Bernard; Colle-Larant, Sylvia.
Georges Bataille : Une autre histoire de l'oeil.
Les Sables d'Olonne, France: Musée de l'Abbaye Sainte-Croix, 1991.
|
DOSSIER: 381 - FRANCE - MUSÉE DE L'ABBAYE SAINTE-CROIX (Les Sables d'Olonne)
|
Compagnon, Antoine.
Les cinq paradoxes de la modernité.
Paris, France: Seuil, 1990.
|
DOSSIER: 700 - MODERNISME ET POSTMODERNISME / MODERNISM AND POSTMODERNISM
|
Meseure, Anna; Elger, Dietmar.
In Others Words : Wort und Schrift in Bildern der Konzeptuellen Kunst [En d'autres mots : Le mot et l'écriture dans l'image dans l'art conceptuel = In other words : Word and writing in image in conceptual art].
Dortmund, Allemagne: Museum am Ostwall; Stuttgart, Allemagne: s.n., 1989.
|
DOSSIER: 381 - ALLEMAGNE - MUSEUM AM OSTWALL (Dortmund)
|
Anon.
Art and Architecture at MIT : A Walking Tour of the Campus / Catalog of the MIT Permanent Collection.
Cambridge, MA: MIT List Visual Arts Center, 1988.
|
DOSSIER: 360 - M.I.T. LIST VISUAL ARTS CENTER (Cambridge, MA)
|
Carlson, Prudence; Chametzky, Peter; Felleman, Sue.
Tit for Tatlin.
New York, NY: The Alternative Museum, 1984.
|
DOSSIER: 360 - ALTERNATIVE MUSEUM, The (New York, NY)
|
Stevens, Wallace.
The Blue Guitar.
London, England: Petersburg Press, 1977.
|
DOSSIER: 440 - HOCKNEY, DAVID
|
Burke, Gregory.
Picasso and I.
Saskatoon, SK: Remai Modern.
|
DOSSIER: 440 - GANDER, RYAN
|
Les Cahiers du Musée national d'art moderne.: 29.
s.l.: s.n.
|
|
|