Richard Billingham, Anna Fox : Interior Britannia

Langford, Martha. Richard Billingham, Anna Fox : Interior Britannia. Montréal, Qc: Saidye Bronfman Centre for the Arts/Centre des Arts Saidye Bronfman, 1999.

On-site consultation

Abstract (English)

Liss notes that the title of the curator’s essay, “Eventlessness, Eventuality: Odd Moments in a Documentary Mode” aptly describes this two-part exhibition. Langford claims the photography of Billingham and Fox resists the usual satisfactions of social documentary. She also comments on how the “Affinities” part of the show (featuring the work of eight photographers) relates to the work of Billingham and Fox. Text in English and French. List of works. Biographical notes. 11 bibl. ref.

Résumé

Liss note comment le titre du texte de la commissaire, « Non-événement et éventualité : moments insolites dans un mode documentaire », décrit bien cette exposition en deux parties. Dans son texte, Langford constate que les photographies de Billingham et de Fox résistent aux satisfactions habituelles du documentaire social. L’auteure établit aussi des liens entre la partie de l’exposition intitulée « Affinités » (qui présente les œuvres de huit photographes) et le travail des deux artistes. Texte en Anglais et en Français. List des œuvres. Notices biographiques. 11 réf. bibl.

Types: Catalogues > Exhibition catalogues
All Contributors: Langford, Martha (Curator); Langford, Martha (Author); Liss, David (Prefacer)
Dossier: 330 - CENTRE SAIDYE BRONFMAN / SAIDYE BRONFMAN CENTRE (Montréal)
Collation: 36 p. : 10 ill. coul. ; 25 x 17 cm
ISBN: 0920473199
Language of Publication: English
Publishers: Montréal, Qc: Saidye Bronfman Centre for the Arts/Centre des Arts Saidye Bronfman
Artists: Billingham, Richard; Fox, Anna; Buchan, David; Chagnon, Alain; Cumming, Donigan; Fink, Larry; Frank, Robert; Hlynsky, David; Letinsky, Laura; Spohr, Barbara
Critics / Curators / Historians: Langford, Martha
Art Organizations: Exhibition Centres > Canada > Quebec > Saidye Bronfman Centre (Montreal)
Keywords: DOCUMENTARY PHOTOGRAPHY; EVERYDAY LIFE; PHOTOGRAPHIE DOCUMENTAIRE; QUOTIDIEN; AUTOBIOGRAPHY; AUTOBIOGRAPHIE; DIARY; JOURNAL; EVENT; FICTION; LANDSCAPE; PAYSAGE; MEMORY; MÉMOIRE; NARRATIVE; NARRATIF; REALISM; SELF; SOI; TRADITION; URBAN ENVIRONMENT; ENVIRONNEMENT URBAIN; ÉVÉNEMENT; RÉALITÉ; ABUSE; ABUS; AESTHETICS; ESTÉTHIQUE; AFFINITY; AFFINITÉS; ANTHROPOLOGY; ANTHROPOLOGIE; FAMILY; FAMILLE; INTERIOR (RESIDENCE); INTÉRIEUR (DEMEURE); INTÉRIORITÉ; INTERPRÉTATION; INTERIORITY; INTERPRETATION; INTERPRÉTATION; INTIMACY; INTIMITÉ; POVERTY; PAUVRETÉ; POWER; POUVOIR; REPRÉSENTATION AUTOCHTONE; SELF REPRESENTATION; SNAPSHOT AESTHETIC; ESTHÉTIQUE DE L'INSTANTANÉ; SOCIAL CLASS; CLASSES SOCIALES; CRITIQUE SOCIALE; SOCIAL CRITIQUE; VALEUR; VALUE; ALCAN; CANADIAN PACIFIC RAILWAY (CPR); CLIFFORD, JAMES; FRASER, SIMON; FRASER RIVER
Deposited by: Users 1 not found.
Date Deposited: 16 Dec 2003
Last Modified: 13 Apr 2012 21:55
URI: http://e-artexte.ca/id/eprint/16167
Edit this item (login required):
View Item