Melvin Charney, Krzysztof Wodiczko : Canada, XLII Biennale di Venezia 1986Tools Nemiroff, Diana. Melvin Charney, Krzysztof Wodiczko : Canada, XLII Biennale di Venezia 1986. Ottawa, Ont.: Musée des beaux-arts du Canada / National Gallery of Canada, 1986.
Abstract (English)According to Nemiroff, the common denominator of Charney's and Wodiczko's work lies in the partial revelation of the "inconscious structure of architecture". Her text discusses the notions of public art and of monument. She demonstrates the extreme logic which governs Charney's projects. The fusion taking place between projection and reception of a narration in Wodiczko's art, along with the keen sense of irony underlying this process of art's reinsertion into social life are described. Biographical notes. Bibl. 3 p. RésuméSelon Nemiroff, le dénominateur commun de la démarche de Charney et Wodiczko se situe dans la révélation d'une part de la "structure inconsciente de l'architecture". Son texte discute des notions d'art public et de monument. Elle démontre la logique extrême qui gouverne les projets de Charney, décrit la fusion qui s'opère chez Wodiczko entre projection et réception d'un récit, et souligne l'ironie mordante qui sous-tend ce processus de réinsertion de l'art dans la vie sociale. Notices biographiques. Bibl. 3 p.
Edit this item (login required): |